Nettikasino vuosikatsaus 2022

Nettikasinoiden osalta vuosi 2022 oli aika haasteellista aikaa, kun uusi arpajaislaki alkoi kieltämättä vaikuttamaan hieman kasinoiden poistumiseen suomen markkinoilta. Muutamia isoja toimijoita jätti taakseen suomen kokonaan ja alkoivat keskittymään enemmän isompiin markkina-alueisiin.

Vuoden 2022 uusi laki muutos toi pieniä muutoksia nettikasinoiden toimintaan, vaikka mistään isoista muutoksista ei ollut kysymys, edelleen pelaaminen on ihan laillista ulkomaan kasinoilla. Vuoden 2023 alussa tuleva maksubloki varmasti tulee jollain tavalla vaikeuttamaan rahansiirtoja verkkopankin kautta, mutta eiköhän tuohonkin asiaan tule löytymään kultainen keskitie. Uskon että tämäkin pieni ongelma menee omalla painolla eteenpäin ja siihenkin löytyy jatkossa joku toinen järkevä ratkaisu.

Veikkaus totta kai haluaa pitää omasta monopolistaan kiinni, mutta tosiasia on että heidän tavalla hoitaa asioita homma ei tule kyllä menemään kun huonompaan suuntaan. Monet kasino pelaajat luulevat että Veikkauksella ei kukaan pelaa slotteja ja ylipäätään pelaaminen on paljon vähentynyt, varmasti kävijä määrät ovat hieman tippuneet, mutta siitä huolimatta Veikkauksen sivustolla vierailee kuukausittain miljoonia kävijöitä.

Se on kuitenkin selvä asia että kasinotoimijoita tulee lähtemään entisestään suomen nettikasino markkinoilta, viimeisin uusin lähtijä oli Genesis, joilla oli todella laaja valikoima mahtavia kasinoita.

Nettikasinopelien tuottajille vuosi 2022 oli erittäin hyvä, uusia huikeita slotteja saimme nähdä jopa viikoittain. Nolimit City julkaisi erittäin kovalla tahdilla uusia kolikkopelejä ja heidän viimeisimpiä tuotoksia ovat mm. Pearl Harbor, Dead Canary ja Rock Bottom. Muiltakin isoilta pelivalmistajilta nähtiin monia mahtavia ja ennen kaikkea jännittäviä pelejä. Mielenkiinnolla odotamme mitä vuosi 2023 tuo tullessaan slottien osalta, se on kuitenkin varmaa että pelejä saapuu entiseen tahtiin markkinoille.

Eli isoja voittoja on luvassa myös ensi vuonna ja tietysti suuret max winnit kohoavat entisestään.
Kannattaa siis pysyä näytön äärellä ja suunnata säännöllisesti Kasinokingit sivustolle, päivitämme jatkuvasti sivustollemme uusia hyviä kasinoita, joilta löydät kaikki uusimmat slotit.

Varmasti monet ovat huomanneet että vuoden 2022 aikana useat nettikasinot pudottivat pelien palautusprosentteja alaspäin ja tämän mahdollisti pelien valmistajilta saatu lupa. Emme todellakaan paina tuollaista asiaa villasella on tässä kumminkin kyse meidän asiakkaista.

Kasinoiden bonukset ja kierrätysvaatimukset

Kasinoiden tarjoamat ensitalletusbonukset ja niiden kierrätysvaatimukset ovat kyllä tulleet koko ajan hieman huonommaksi, aika harvoilta nettikasinoilta löydät enää 35x bonus kierrätystä, kun muutamia vuosia taaksepäin kierrätysvaatimukset huitelivat suurimmaksi osaksi 35-50x bonus. Nykyään kierrätykset ovat pääasiassa 35x talletus ja bonus ja loppuvuoden aikana on tullut paljon tarjolle kasinoita, joilla kierrätysvaatimukset ovat jopa 80-100 kertaisia.

Rootz-konserni on pitänyt kyllä aina siitä huolen että heiltä löytyy kohtuulliset kierrätykset bonuksissa, heillä kierrätysvaatimus on pysynyt 35x bonus, mikä on erittäin pieni, jos vertaa muiden konsernien kasinoita. Rootz panosti vuonna 2022 myös pikakasinoihin, kun heidän uusin tulokas Chipz kasino tarjoaa pelaamista ilman rekisteröitymistä.

Toisaalta tuo asia johtuu yksinkertaisesti siitä, että useat kasinot tarjoilevat 3-5 eri tervetuliaisbonusta ja bonuksen koko on luokkaa 100% bonus 500-1000 euroon asti. Curacao kasinoiden suuri tuleminen suomen markkinoille jos mahdollistanut sen, että bonukset ovat nousseet isommiksi, mutta ikävin asia noissa bonuksissa usein on, että ne sisältää aivan liika kiellettyjä pelejä, mikä vaikeuttaa bonuksen kierrätyksen suorittamista.

Cashback bonuksia löytyy myös aika paljon tänä päivänä ja nämäkin ovat lisääntyneet selvästi vuoden 2022 aikana.

Kryptokasinot vuonna 2022

Monet konsernit ovat yrittäneet kovasti tuoda suomen markkinoille kryptokasinoita, mutta erittäin heikolla menetyksellä.
Vaikka eletään jo vuotta 2022, niin suomalaiset kasinopelaajat eivät ole oikein innostuneet kryptovaluutta talletuksista ja se toisaalta aivan ymmärrettävää, jos otetaan huomioon maailman tilanne. Tällä hetkellä kryptovaluutat uivat syvissä vesissä ja eivät ole hetkeen sieltä kyllä pintaan nousemassa.

Mitään sellaisia merkkejä ei ole nähtävissä vielä että vuosi 2023 toisi piristystä kryptokasinoihin.
Suomalaiset pelaajat ovat muutenkin todella tarkkoja mm. nettikasinoiden bonusehdoista ja rahansiirto ajoista.
Riski on todella suuri sijoittaa ylipäätään kryptoihin tällä hetkellä ja sitä kautta kryptokasinot eivät tule menestymään ainakaan vielä suomessa eikä myöskään lähivuosina.

Yhteenveto

Nettikasino vuosi 2022 oli kaikin puolin erittäin mielenkiintoinen, nähtiin paljon uusia kasino tulijoita, mutta lähtijöitä ja lopettajia oli myös aika paljon. Tällä hetkellä on kovat ajat nettikasino bisneksessä ja vuosi 2023 ei tuo yhtään helpotusta, oikeastaan tilanne vain pahenee monissa maissa uusien rajoitusten takia. Ensivuosi näyttää aika paljon suuntaa, mutta se on varma että uusia kasinoita ilmestyy markkinoille, onko ne sitten suurimmaksi osaksi Curacaon lisenssillä varustettuja, sen näkee vuonna 2023.

Trustly maksupalvelun käyttöön voi tulla muutoksia ja myös kaikille verkkopankki talletusta käyttäville palveluille.
Toivotaan että uusi maksubloki ei tule vaikeuttamaan kasinoiden ilman rekisteröitymistä toimintaa kohtuuttomasti ja pikakasinot pystyvät jatkossakin maksamaan voitot salaman nopeasti pelaajille.

Tässäpä oli tärkeimmät asiat vuoden 2022 nettikasino uutisista.

Kasinokingit.com sivuston väki toivottaa kaikille hyvää joulua ja onnellista uuttavuotta.

25€ riskitön bonus!

Tarjolla vain meillä!

Kierrätys 0x

Yli 4000 peliä

Non sticky bonus, Lisenssi: Viro

400% bonus 1200€ asti

Non sticky bonus

Kierrätys 45x

"150% reload bonus"

100% bonus 300€ asti

Kierrätys 0x

Lisenssi: MGA

100% bonus 200€ asti

100% bonus 300€ asti

20 ilmaiskierrosta

Non sticky bonus, Lisenssi: Viro

Tietoa meistä

Kasinokingit omaa pitkän kokemuksen kasinopelaamisesta ja peli kokemusta löytyy noin 20 vuoden ajalta. Kasinokingit.com tarjoaa tietoa nettikasinoihin liittyen ja kerromme erilaisia ohjeita kasino - alaan, sekä tietysti kasinoiden bonuksista. Kasinokingit ei vastaa nettikasinoista mitkä eivät ole Kasinokingien sivuilla ja emme ole osallisena nettikasinoiden ylläpidossa / hallinnoinnissa.
Päivitämme sivuja jatkuvasti että teille olisi aina uusimmat kasinot ja parhaimmat kasinobonukset tarjolla. Kannattaa aina käydä ennen pelaamisen aloittamista tarkastamassa säännöt ja bonusehdot kasinoilta. Muistakaa että nettikasinoiden pelaaminen on kielletty alle 18 - vuotiailta, eikä kannata ajatella niin, että nettikasinoiden pelaaminen on tienaamista varten. Pelaamisen pitää olla viihdyttävää ja ennen kaikkea tulet kokemaan jännittäviä hetkiä nettikasino pelien parissa. Onnea peleihin!
k18